آموزش

گوشی آیفون به رایانه وصل نمی شود؟ راه حل های زیر را امتحان کنید

اگر گوشی آیفون شما به رایانه وصل نمی شود زیاد نگران نباشید. افراد زیادی هستند که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع ممکن است به خاطر مشکل  کابلی یا مشکلات موجود در درایورها باشد. زمانی که iTunes یا رایانه گوشی ایفون را شناسایی نمی کند می توانید از راه حل های زیر برای برطرف کردن چنین مشکلی استفاده کنید.

 پورت USB دیگری را بررسی کنید:

اگر فکر می کنید پورتی که کابل را به آن وصل کرده اید مشکل دارد بهتر است پورت دیگری را امتحان کنید. ممکن است پورت USB رایانه شما از کار ایستاده باشد. برای بررسی این موضوع گوشی آیفون را به پورت دیگری وصل کنید. اگر مشکل حل شد می توانید بفهمید که پورت تان مشکلی داشته است.

 iTunes را  به روزرسانی کنید یا مجددا نصب نمایید:

بعد از اینکه مشکل مربوط به پورت USB و کابل را بررسی کردید باید به سراغ مشکلات مربوط به نرم افزار iTunes بروید. ممکن است نسخه IOS بر روی دستگاه توسط نسخه iTunes که بر روی رایانه نصب کرده اید پشتیبانی نشود. در چنین شرایطی باید iTunes را به روز کنید تا مشکلات موجود برطرف شود. برای به روزرسانی iTunes بر روی رایانه های ویندوزی ، این اپلیکیشن را باز کنید و سری به بخش Help > Check for Updates بزنید. اگر iTunes را از مایکروسافت استور دانلود کرده اید باید برنامه استور را باز کنید و به دنبال به روزرسانی های iTunes باشید. اگر بر روی ویندوز هستید می وانید iTunes را مجددا نصب کنید. برای اینکار به بخش Settings > Apps > Apps & features بروید و هر چیزی که مربوط به iTunes و icloud هست را حذف کنید. می توانید نسخه تازه iTunes را از ویندوز استور دانلود کنید.

 رایانه تان را به روز کنید:

آخرین نسخه از iTunes برای رایانه های ویندوزی با ویندوز 7 و نسخه های بالاتر سازگار است. اگر هنوز از نسخه های قدیمی همچون ویندوز ایکس پی استفاده می کنید نمی توانید از نسخه فعلی iTunes استفاده کنید.  ممکن است رایانه جلوی متصل شدن گوشی آیفون را در چنین شرایطی بگیرد. سعی کنید همه به روزرسانی های موجود برای ویندوز را نصب کنید.

 مشکلات مربوط به درایور را در ویندوز برطرف کنید:

اگر به روزرسانی ویندوز مشکلتان را حل نکرد می توانید به سراغ مشکلات مربوط به درایورها بروید. در برخی از شرایط درایورها مسئول بروز چنین مشکلاتی هستند. اگر درایور اسیب دیده باشد یا قدیمی شود اجازه نمی دهد iTunes گوشی آیفون شما را شناسایی کند. دو روش برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. این دو راه حل به جایی که iTunes را از آن نصب کرده اید بستگی دارد.  اگر iTunes را از سایت اپل دانلود کرده اید مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:
  1. گوشی ایفون را از رایانه جدا کنید
  2. قفل گوشی را باز کنید، به هوم اسکرین بروید و دستگاه را دوباره وصل کنید. اگر iTunes باز شد از برنامه خارج شوید
  3. پنجره فایل اکسپلورر را باز کنید
  4. در نوار آدرس، موقعیت زیر را وارد کنید و اینتر را بزنید:
%ProgramFiles%\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers
  1. بر روی فایل inf یا usbaapl.inf راست کلیک کنید و گزینه install را انتخاب نمایید
  2. گوشی را از روی رایانه بردارید و رایانه را ریستارت کنید. حالا دوباره گوشی را وصل کنید و itunes را باز نمایید.
اگر iTunes را از مایکروسافت استور دانلود کرده اید مراحل زیر را مدنظر داشته باشید: کاربران ویندوز 10 می توانند iTunes را از طریق مایکروسافت استور نصب کنند. اگر شما هم اینکار را کرده اید می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:
  1. گوشی آیفون را از روی رایانه بردارید، قفلش را باز کنید و دوباره به رایانه وصل کنید. اگر iTunes باز شد از آن خارج شوید.
  2. بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و گزینه Device Manager را انتخاب نمایید
  3. بخش Portable Devices را بیابید و بازش کنید
  4. به دنبال گوشی آیفون تان باشید، بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه Update driver را انتخاب نمایید. گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید
  5. بعد از اینکه به روزرسانی انجام شد به بخش Settings > Update & Security > Windows Update بروید و مطمئن شوید هیچ به روزرسانی باقی نمانده است.
  6. حالا iTunes را باز کنید و ببینید رایانه گوشی آیفون تان را می شناسد یا خیر.

عیب یابی درایور Apple Mobile Device USB:

اگر بعد از طی مراحل بالا باز هم گوشی آیفون به رایانه وصل نمی شود باید درایور Apple Mobile Device USB را عیب یابی   کنید. برای اینکار مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:
  1. بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و گزینه Device Manager را باز کنید.
  2. بخش Universal Serial Bus controllers و به دنبال درایور Apple Mobile Device USB بگردید
  3. اگر این درایور را مشاهده نکردید سعی کنید گوشی ایفون را با کابل متفاوتی وصل کنید یا از رایانه دیگری برای سینک استفاده نمایید.
  4. فرض می کنیم شما درایور را می بینید. ببینید برنامه های امنیتی ثالث مانع از وصل شدن گوشی به رایانه نشده اند؟ هر گونه انتی ویروسی که دارید را غیر فعال کنید و مجددا گوشی را نصب نمایید. بعد از اینکار باید فایل inf یا usbaapl.inf را مجددا نصب کنید.
خوب همانطور که مشاهده کردید وصل نشدن گوشی ایفون به رایانه می تواند دلایل متعددی داشته باشد. گاهی از اوقات مشکل به خاطر کابلی است که از آن برای این اتصال استفاده می کنید. در برخی از شرایط هم ممکن است به خاطر پورت USB رایانه مشکل داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید کابل یا پورت را عوض کنید و ببینید مشکل تان حل می شود یا خیر. گاهی از اوقات به روز نبودن درایورها یا خود ویندوز دردسرساز می شود. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید از مراحلی که در بالا بیان کردیم برای به روز کردن این موارد استفاده کنید.  اگر نسخه iTunes که استفاده می کنید با دستگاه آیفون تان سازگار نباشد هم ممکن است این اتصال رخ ندهد. طبق مراحلی که در بالا بیان کردیم این موضوع را هم بررسی کنید.اگر راه حل دیگری برای این مشکل داشتید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.
برچسب ها

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن