وبلاگ می شارژ
رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه در بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند؟

در این مقاله به چیستی و چگونگی رپورتاژ آگهی می پردازیم. همان طور که می دانید امروزه با توجه به توسعه ی فضاهای مجازی و نیاز به جذب مشتری برای کسب و کارها  بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز  اروش های جدیدی برای افرادی که به بازاریابی انلاین مشغول هستند به بازار عرضه می شود به طور مثال بازاریابی ایمیلی گو یا تبلیغات در اینستاگرام روش های نوینی برای تبلیغات در فضای مجازی هستند. 

روش دیگر بازاریابی آنلاین ، بازاریابی با استفاده از محتوا است که به عبارتی به آن بازاریابی محتوا می گویند این روش بازاریابی خود طیف وسیعی از ابزارهای دیگر را زیر مجموعه قرار می دهد.

روش دیگری از بازاریابی آنلاین که با گسترش هر چه بیشتر فضای اینترنت، روش بسیار مفید و کارامدی است  رپورتاژ آگهی نام دارد.

رپورتاژ آگهی چه کاری انجام می دهد؟

یکی از اصلی ترین مواردی که رپورتاژ آگهی انجام می دهد این است که این عمل باعث ایجاد آگاهی نسبت به یک برند خاص در ذهن مشتری می شود. این کار را  که دیگر روش های بازاریابی محتوا نیز صورت می دهند، اما این روش که در حال حاضر قصد داریم برای شما شرح دهیم در سطح وسیع تری و به شکل بسیار متفاوت این کار را برای شما انجام می دهد.

رپورتاژ آگهی معادل اکلمه ی Advertorial در زبان انگلیسی است این کلمه ترکیبی از دو کلمه  «Advertisement» یا همان تبلیغات و «Editorial» به معنی سرمقاله، حدود هفتاد سال است که در عرصه ی تبلیغات ظهور کرده است.

اگر بخواهیم مفهوم رپورتاژ آگهی را به  زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم رپورتاژ محتوایی است که کسب و کاری که قصد تبلیغات دارد  آن را تهیه نموده و مبلغی را به عنوان هزینه انتشار به رسانه‌ ای دیگر می پردازد تا آن رسانه رپورتاژ اگهی آن کسب و کار را در شبکه ی خود پخش نموده و به نوعی موجب تبلیغات برای آن کسب و کار شود.

تنها تفاوت رپورتاژ آگهی با دیگر تبلیغات این است که این مقاله به صورت مستقیم تبلیغ نمی کند و به همین دلیل تاثیر ان برای مخاطبان شما بسیار بیشتر خواهد بود.  قالب رپورتاژ در بیشتر موارد گزارش و خبر بوده و پیام کسب و کار  شما را به گوش مشتریان احتمالی شما می‌رساند، اگر در تهیه و اجرای رپورتاژ آگهی اصول حرفه ای را رعایت نمایید می تواند یکی از موثرترین روش ها برای تبلیغات شما باشد.

 

این روش را می‌توان یکی از تاثیرگزارترین انواع تبلیغات خواند ادر صورتی که در تهیه و تولید و اجرای آن مخاطبان به صورت مستقیم متوجه نشوند که این یک مقاله ی تبلیغاتی است. در اصل رپورتاژ بیش از این که در راستای هدف افزایش فروشو سود بیشتر به صورت مستقیم باشد ، برای به وجود آوردن اعتبار و محبوبیت برای برند و تحقق هدف بلند مدت روابط عمومی آن برنداست.

در این روش شما می توانید یک مقاله محتوایی مفید در ارتباط با موضوعی تههی نموده و در آن چندین لینک به وبسایت خود قرار دهید و سپس این مقاله ار در یک وبسایت معروف تر انتشار دهید.

تفاوت بین تبلیغات مستقیم  و روابط عمومی

در کتابی  باستانی متعلق به قرن ۶ میلادی در یونان به نام ایزوپ (Aesop) که شبیه به  کتاب کلیله و دمنه ایرانیان است افسانه ای آورده شده کهتفاوت این دو موضوع را به زیبایی بیان می کند. در این افسانه ی قدیمی باد و خورشید بر سر تین موضوع که کدام یک قدرت مند تر هستند با هم رقابت می‌کنند. رقابت آن ها به این صورت است که مردی در حال گذر است. آن دو کل کل می کنند که کدام یک می تواند کت مرد را از تنش در بیاورد.

اول نوبت باد بود، باد با تمام نیرو شروع به وزش می کند تا بتواند کت رهگذر را از تن او جدا نماید، هر چه باد تلاش بیشتری برای این کار می کند، رهگذر کت خود را محکم تر می گیرد و از آن محافظت می نماید. در آخر باد نمی تواند کت را از تن مرد خارج کند و شکست می خورد.  اما خورشید با تمام قدرتش می تابد و طولی نمی کشد که رهگذر گرمش می شود و خودش خیلی راحت کت خود را از تن درم

ی آورد.

نویسندگانی به نام ال و لورا ریس کتاب پر فروشی به نام  «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی»  را نوشت اند و از این مثال برای مقایسه قدرت روابط عمومی و تبلیغات مستقیم استفاده کرده‌اند.

در این داستان تبلیغات باد است و روابط عمومی خورشید. در حالی که تبلیغات مانند باد تمام تلاش خود را می‌کند تا قدرتش را به مخاطبان به زور نشان دهد و در تصمیم‌گیری آن ها اثر‌ بگذارد، روابط عمومی با فعالیت روی ناخودآگاه مخاطبان، در تصمیم‌گیری های وی اثرگذاری مستقیم خواهد داشت.

رپورتاژ آگهی در دنیای آنلاین چه مزایایی دارد؟

هنگامی که از بودن ز در دنیای آنلاین صحبت می کنیم ، یکی از اموضوعات بسیار مهمی  که برای صاحبان کسب و کار اهمیت دارد، جایگاه وب‌سایت آن ها در موتور های جستجو و مخصوصا گوگل است.

نکته ی مهم این است که هیچ کس بدون شناخت قبلی، از وبسایت شما بازدید نمی کند.

و اگر در ارتباط با هیچ یک از کلمه کلیدی های مرتبط با وبسایت و کسب و کارتان در صفحه ی اول سرچ گوگل نباشید تقریبا می توان گفت شما هیچ شانسی برای یافتن بازدیدکننده ی احتمالی و مشتریان خود به صورت طبیعی نخواهید داشت.

یکی از موضوعات و معیارهای مهمی که برای گوگل در تعیین رتبه بندی شما و نمایش شما در صفحه اول نقش مهمی دارد سنجش اعتبار شما می باشد. این اعتبار به این موضوع بستگی دارد که لینک وبسایت شما درون چه وبسایت های دیگری  وجود دارد. که به این موضوع بک لینک دهی می گویند. هر چه این وبسایت ها معتبر تر باشند اعتبار شما نیز افزایش خواهد یافت.

بنابراین شما می توانید با پرداخت مبلغی به وبسایت های بزرگ و معتبر ایرانی موجب انتشار آگهی رپورتاژ مربوط به کسب و کار خود شوید. به این صورت لینک وبسایت شما در آن وبسایت ها قرار گرفته و علاوه بر این که موجب شهرت وبسایت شما می شود و محبوبیت برند شما از طریق بازاریابی محتوایی افزایش می یابد بلکه از آن وبسایت به شما بک لینک سازی شده و اعتبار شما در گوگل افزایش می یابد. این موضوع به این معنی است که ترافیک بازدیدی وبسایت شما افزایش یافته و در نتیجه مشتریان بیشتری وارد وبسایت شما می شوند و بنابراین هزینه ای که شما برای انتشار رپورتاژ می نمایید خیلی زود با سودش به شما باز خواهد گشت.

 

همچنین، باید معمولا در ابیشتر وبسایت ها، رپورتاژ آگهی هرگز حذف نمی‌شود و در قسمت آرشیو اخبار و مقالات آن وب سایت باقی خواهد ماند.بنابراین شما می‌توانید در بروشورها و وب سایت خود قسمتی را با نام «در رسانه‌ها» ایجاد کنید و اخباری را که در رسانه های مختلف از کسب و کارتان انتشار می دهید در اختیار مشتریان خود بگذارید. فعال‌سازی این قسمت می‌تواند باعث بهبود اعتبار برند شما و جلب اعتماد غریبه هایی که تا به حال از شما خرید نکرده‌اند شود.

استعلام خلافی وپرداخت خلافی خودرو

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.

محبوب ترین