آموزش

چگونه تگ خرید اینستاگرام را فعال کنیم؟

تگ خرید اینستاگرام و یا نحوه لینک کردن محصول بر روی پست ها، امروزه به یکی از دغدغه های اصلی افراد تبدیل شده است و همه فروشندگان حاضر در این شبکه اجتماعی به دنبال راهی برای فعال کردن این قابلیت بر روی صفحه شخصی خود می باشند. در این مقاله از سری آموزش های  وب سایت می شارژ (وب سایت خدماتی در زمینه خرید انواع شارژ، پرداخت قبوض، خرید شارژ وایمکس، پرداخت خلافی و…) قصد داریم تا به شما دوستان و همراهان همیشگی نحوه آموزش قرار دادن تگ خرید اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم، لطفا تا پایین این مقاله همراه ما باشید تا پس از پایان مقاله به راحتی بتوانید بر روی عکس های خود تگ خرید و یا لینک خرید قرار دهید. (دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال)  

تگ خرید و یا دکمه خرید در اینستاگرام چیست؟

تگ خرید و یا دکمه خرید آیکون کوچکی در قسمت سمت چپ هر محصول می باشد که زمانی که آن را لمس می کنید، مشخصات قیمتی هر محصول برای شما نمایان می شود، لطفا توجه داشته باشید که این ویژگی در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است و تنها از طریق گوشی می توانید این قابلیت را مشاهده کنید. همانند تصویر زیر:
تگ خرید اینستاگرام
تگ خرید اینستاگرام

تصویر بالا نمایان گر گفته های فوق است و یکی از ویژگی های جالب تگ خرید، امکان تگ کردن چند محصول بر روی یک پست است و هنگامی که بر روی تگ خرید مربوطه کلیکی شود، خود اینستاگرام شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند که در آن عکسی تمام صفحه به همراه قیمت محصول قرار داده شده است، همچنین با کلیک بر روی نوار آبی رنگ، می توانید محصول خود را در وب سایت مربوطه نیز مشاهده کنید.   تگ خرید اینستاگرام  

اما چگونه می توانیم این قابلیت بسیار مهم را به صفحه شخصی خودمان اضافه کنیم؟

در ابتدا صفحه شخصی شما باید دارای فالوور های بسیار مناسب و قابل توجه ای باشد تا بتوانید این قابلیت را به اینستاگرام خود اضافه کنید. اینستاگرام این قابلیت را به کمک و همراهی شاپیفای عرضه کرده است که بنا به دلایلی کاملا مشخص، کشور ما را تحریم کرده اند و باید با تغییر آی پی وارد آن شوید.  

مراحل اقدام به فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام

  1. بیزینس کردن صفحه اینستاگرام
  2. ساخت اکانت شاپیفای ( اختیاری)
  3. ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صحفه اینستاگرام خود (این ویژگی در حین بیزینس کردن پیج ممکن است )
  4. پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
  5. ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
  6. اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک (‌اختیاری)
  7. اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
  8. بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
  9. اضافه شدن خود بخود تگ محصولات در قسمت انتشار پست در صورت بروزرسانی کردن نرم افزار اینستاگرام
 

ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک (‌الزامی):

برای این کار می بایست، اقدامات زیر را انجام دهید.
  • پیج فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید.
  • برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید.
  • همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوک اتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد.
  • حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای کلیک کرده و بر روی  Add sales channel  کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت  Facebook > Account به شاپیفای متصل نمایید Connect account.
 

اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک

شما باید از طریق کانال فروش فیسبوک، اقدام به بارگذاری تمامی محصولات خود به همراه ریز جزییات و همچنین قرار دادن در دسته بندی های موضوعی از پیش تعیین شده را لحاظ کنید. اگر تمامی مراحل فوق را به صورت کامل انجام دهید و اینستاگرام روند شکل گیری فروشگاه شما و نوع محصولاتتان و فعالیتتان را تایید نماید بزودی در اینستاگرام خود شاهد قسمت جدیدی در انتشار پست به نام Tag Product یا همان برچسب محصول خواهید بود.   تگ خرید    
برچسب ها

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن