وبلاگ می شارژ
بازاریابی در اینستاگرام

آموزش جامع بازاریابی در اینستاگرام (قسمت اول)

بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کار شما به این دلیل اهمیت دارد که اینستاگرام یکی از محبوب ترین رسانه های حال حاضر جهان بوده و در کشور ما نیز در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است تا جایی که به نوعی  جایگاه دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک را کمرنگ کرده است.  با ما باشید تا در این مقاله شما را با کلیات بازاریابی در اینستاگرام اشنا کنیم.

مخصوصا از زمانی که امکان گذاشتن فیلم های ۱ دقیقه ای در آپدیت جدید اینستاگرام فراهم شد، بسیاری از افراد محتوای ویدئویی آموزشی و تفریحی تهیه کرده و این کار رواج زیادی پیدا کرده است. این موضوع باعث شده اینستاگرام شبکه ی اجتماعی کاربردی تری شود و علاقمندان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

بازاریابی در اینستاگرام

همچنین این مطلب را مطالعه کنید: آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

هدف گذاری برای بازاریابی در اینستاگرام

قدم اول بازاریابی در اینستاگرام این است که مشخص کنید کسب و کار شما در اینستاگرام چگونه رونق می گیرد و حضور شما در اینستاگرام با چه بازتابی برای شما مفید خواهد بود. فعالیت های اقتصادی گوناگون اهداف مختلفی از حضور در اینستاگرام دارند.

مثلا بعضی از برندهای معروف و جهانی که نیازی به معرفی شدن ندارند مانند ال جی از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه خود و مطلع سازی مشتریان از فعالیت های خارج از حیطه ی کاری و به نوعی بشردوستانه و فرهنگی استفاده می کنند.

بعضی دیگر از کسب و کارها برای اینکه با مشتریان خود ارتباط صمیمی تری برقرار کنند از طریق اینستاگرام پشت صحنه ها و اخبار مربوط به حوزه ی کاری خود را منتشر می کنند.

افزایش فروش و تبلیغات مستقیم ترین روش بازاریابی است که برای مثال یک فروشگاه لباس اینترنتی می تواند محصولات تخفیف خورده و یا محبوب خود را در پیج اینستاگرامش انتشار داده و مخاطبین اینستاگرام را ترغیب به خرید نماید.

بنابراین ممکن است هر کسب و کاری هدفی از حضور خود در اینستاگرام داشته باشد. برای همین قبل از هر چیز بررسی کنید که پروفایل شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید یاری رسان شما در راه رسیدن به چه اهدافی باشد.

وبسایت خرید شارژ و استعلام خلافی می شارژ

اپلیکیشن استعلام خلافی می شارژ

ایجاد پروفایل مخصوص کسب و کار

به مراتب مشاهده کرده ام که برخی از پروفایل شخصی خود در اینستاگرام در راستای اهداف شرکت، موسسه و کسب و کار خود استفاده می کنند. گفتنی است صفحه ی اینستاگرام هر پروفایل همانند وبسایت آن کسب و کار بوده و معرف نوع فعالیت شما می باشد. شما باید در پروفایل مخصوص اینستاگرام کسب و کار خود به روشنی مشخص کنید که شرکت شما چه فعالیتی انجام می دهد، راه های تماس با شرکت چگونه است، آدرس وبسایت و … بنابراین این صفحه باید مختص به کسب و کار شما باشد.

فردی که به دنبال پاسخ گویی به سوالات خود در صفحه ی اینستاگرام شرکت شما است، باید بتواند به راحتی با تماشای اطلاعات نمایش داده شده ی اولیه به سوالات خود پاسخ دهد.

بازاریابی در اینستاگرام با بهینه سازی پست ها

در درجه ی اول باید یوزری که در پیج اینستاگرام کسبو کار خود استفاده می کنید ، واضح و مرتبط با همان کسب و کار باشد. از کلمات مخفف و رمزی تا جای ممکن استفاده نکنید. به این شکل بهتر در ذهن مخاطب خود باقی می مانید.

پیج اینستاگرام کسب و کار شما هرگز نباید خصوصی باشد و از گذاشتن عکس های شخصی و غیر حرفه ای در آن بپرهیزید. ممکن است در برخی کسب و کارها با اهداف مختلف برای مثال بالا بردن رقم فالور و یا جلوگیری از تقلید رقبا پیج خود را به حالت خصوصی دراورند، این کار درستی نیست و  برای بازاریابی در اینستاگرام باید صفحه ی شما عمومی باشد.

موضوع مهم دیگر این است که در بیشتر موارد بهتر است عکس پروفایل اینستای شما، لوگوی شرکت شما با کیفیت و سایز مناسب باشد.

باید بدانید که در اینستاگرام تگ کردن تنها با آیدی شما امکان پذیر است، اما تنها کافی است تا اسم صفحه ی شما سرچ شود و اسم صفحه ی شما نیازی به تگ برای سرچ ندارد، بنابراین اسم صفحه ی خود را دقیقا مطابق با اسم کسب و کار خود انتخاب کنید. این اسم می تواند فارسی باشد و محل قرارگیری آن زیر عکس پروفایل شما است.

مورد بعدی بیو صفحه ی شما می باشد. بیو همان توضیحاتی است که پایین اسم صفحه اینستای شما نمایش داده می شود. سعی کنید در این قسمت به صورت خلاصه عمده موارد مربوط به فعالیت کمپانی خود را توضیح دهید. تا با یک نگاه ابهامات مراجعه کننده به صفحه ی شما برطرف شود.

سعی کنید برای افزایش اعتبار برند و رقابت با سایر هم کاران از عکس ها و پست های با کیفیت استفاده کنید.

قسمت مهم کپشن نویسی برای تصاویر و ویدئو ها در اینستاگرام قراردادن تگ های مناسب است که شما می توانید تا ۳۰ تگ برای هر پست قرار دهید ، اما بهتر است تمامی تگ های مورد استفاده کاملا مرتبط باشند و از گذاشتن تگ های بی ربط اما پرطرفدار پرهیز کنید. چرا که به اعتبار برند شما خدشه وارد می شود و بازدهی آنچنانی ندارد.

تنها قسمتی در اینستاگرام که شما می توانید در آن جا لینک دهی کنید، قسمت وبسایت می باشد. در این قسمت می توانید شما آدرس تلگرام و یا وبسایت خود را قرار دهید و به نوعی میان صفحات خود لینک سازی انجام دهید. به این نکته بیندیشید که گذاشتن ادرس کدامیک برای شما ارجحیت دارد. تلگرام، لینکدین و یا وبسایت؟

برای تبلیغات و گسترش فعالیت خود در سطح محلی می توانید از تگ لوکیشن استفاده کنید. این تگ موقعیت جغرافیایی شما در هنگام قرار دادن هر پست را ثبت کرده و برای تبلیغات محلی شما موثر است.

به طور مثال تصویری از شرکت خود در اینستا قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین دقیقا معلوم می کنید که محل این عکس کجاست. آمار نشان می دهد پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند  به مراتب بیشتر از پست‌های دیگر بازدید می خورند.

 

تا به اینجا با بهینه سازی پست ها و قسمت های مختلف پروفایل صفحه ی اینستاگرام اشنا شدیم در قسمت های بعدی بازاریابی در اینستاگرام برای شما انواع روش های تولید محتوا در این شبکه ی اجتماعی، انواع محتوا، ایده های خلاقانه برای جذب فالور واقعی و چندین ترفند و تجربه ی شخصی خواهیم داشت.

 

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.

محبوب ترین