وبلاگ می شارژ
بازاریابی اینستاگرام

آموزش جامع بازاریابی اینستاگرام (قسمت دوم)

بازاریابی اینستاگرام و به قولی اینستاگرام مارکتینگ امروزه یکی از اصلی ترین روش های تبلیغات و رونق کسب و کار در فضای مجازی است، از آن جایی که در ایران این شبکه ی اجتماعی طرفداران بسیاری دارد، برآن شدیم تا در این سری از مقالات به آموزش جامع بازاریابی اینستاگرام بپردازیم. در قسمت اول اهمیت و اصول ایجاد یک پروفایل اینستاگرام حرفه ای و نحوه ی قراردادن صحیح پست ها برای شرکت و کسب و کار شما را توضیح دادیم و در این قسمت به مابقی ماجرا می پردازیم. 

بازاریابی اینستاگرام

نقش تولید محتوا در بازاریابی اینستاگرام

پیش از هرچیز بدانید که باید برای تولید محتوا پیج اینستاگرام خود برنامه ریزی داشته باشید. این موضوع باعث می شود شما به صورت ماندگار به این برنامه و استراتژی پایبند بوده و هدف شما باعث می شود این کار را ادامه دهید.

برای بازاریابی اینستاگرام بوسیله ی محتوا باید نکات زیر را رعایت کرد.

در درجه ی اول باید برای کسب و کار خود ارزش آفرینی کنید. تنها عاملی که موجب ارزش آفرینی شما برای مخاطبانتان است محتوای خوب و بدرد بخور است. چیزی که باعث می شود آن ها به سمت شما جذب شوند. بهتر است در ابتدای شروع کار پیج خود قبل از این که تبلیغ و یا پیشنهاداتی درون پست های خود قرار دهید ، تنها محتوای جالب و کاربردی به وجود آورید.

به این شکل برای خود ارزش سازی کرده اید. محتوای خوب به صورت رایگان مخاطبان را بومی شما خواهد کرد و آن ها فالور های ثابت شما می شوند. وقتی بتوانید اعتماد آن ها را جذب کنید آن لحظه است که می توانید به آن ها کالا و یا خدماتی را معرفی کنید.

تولید محتوا باید به صورت پیوسته و ادامه دار صورت گیرد، هیچگاه روشی را انتخاب نکنید که خیلی سخت و یا خیلی هزینه بر باشد. قبل از این کار باید به ادامه تولید محتوای خود و پیوستگی مسیر فکر کنید. مخاطبین شما منتظر ایجاد پست از طرف شما هستند و در صورتی که کار شما متوقف شود ، گمان خواهند کرد شما دیگر فعالیت نمی کنید.

سعی کنید خلاقیت داشته باشید و متفاوت عمل کنید. هرگونه تقلید در اینستاگرام مخصوصا از پیج های پرطرفدار نمی تواند موفق باشد مگر اینکه شما حرف تازه ای داشته

همچنین این مطلب را مطالعه کنید: نحوه دیلیت اکانت تلگرام در اندروید به صورت تصویری
وبسایت خرید شارژ می شارژ

مدل های مختلف محتوا برای بازاریابی اینستاگرام

تولید محتوا بر اساس محصولات، برخی از فروشگاه های اینترنتی موجود در اینستاگرام پست های خود را بر اساس اطلاعات مربوط به محصولات تولید می کنند.

تولید محتوا بر اساس مشتری ها، برخی دیگر از مشتریان خود می خواهند تا عکس محصولات خریداری شده را برای آن ها فرستاده و سپس این تصاویر را به صورت پست در می آورند و یا گفت و گوی خود با ان ها را پست می کنند.

تولید محتوا بر اساس کارمندان به گونه ای است که در برخی کسب و کارها می تواند مناسب باشد. برای مثال یک آموزشگاه می تواند تصاویر و اطلاعات مربوط به مدرسان خود را در اینستا قرار دهد.

تولید محتوا بر اساس مراحل و وقایع مربوط به کسب کار، که این محتوا شامل تصاویر پشت صحنه و رویدادهای مربوط به خود کسب و کار است. که به نوعی موجب جلب اعتماد و ارتباط صمیمانه شما با مشتریانتان می شود.

تولید محتوای آموزشی مرتبط با زمینه ی کاری شما می تواند روش خوبی باشد تا فالوران ثابتی داشته باشید. این محتوا می تواند شامل ویدئو، عکس و یا پادکست باشد.

روش دیگر برای تولید محتوا این است که شما در صفحه ی اینستاگرام خود اطلاعات و آموزش هایی برای آگاه سازی مشتریان خود جهت تشخیص کالاهای تقلبی دهید و به این شکل اعتماد آن ها را بدست آورید و جنس اصل را به آن ها بفروشید.

استوری در بازاریابی اینستاگرام

قابلیت دیگری که اینستاگرام به آن مجهز شده است این است که شما می توانید به مدت ۱۰ ثانیه، ویدئو و یا تصویری را بر روی پروفایل خود قرار دهید که تا ۲۴ ساعت باقی خواهد ماند و اگر مخاطبین تصویر پروفایل شما را لمس کنند ، استوری شما را مشاهده می کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که این فیلم و یا تصویر به صورت ثابت روی صفحه ی شما نباشد.

گاهی به صورت آنی در موقعیت و یا شرایطی هستید که که می خواهید برای فالور های پیج خود تصویر و یا ویدئویی را به صورت گزارش ارسال کنید. همچنین شما به این شکل می توانید آن ها را از پست های جدید خود مطلع کنید. و یا بر رو استوری خود لینکی را قرار دهید که البته این کار تنها برای پیج هایی که بالای ۱۰ هزار فالور دارند امکان پذیر است.

آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام با افزایش تعداد فالورهای واقعی

بسیاری از روش های جذب فالور در بازاریابی اینستاگرام به شما هیچ کمکی نمی کند. چرا که شما نیاز به فالورهای بدردبخور و سودمند دارید تا فالورهای فیک و غیر واقعی ، برای جذب فالورهای هدفمند و واقعی روش های زیر را به شما توصیه می کنم.

اگر مخاطبین هدف خود را فالو کنید احتمال اینکه آن ها به خدمات شما نیاز داشته باشند بسیار زیاد است، فالو کردن به منزله ی این است که به آن ها می گویید سلام ، من اینجا هستم و می تونم مشکل شما رو حل کنم. برای اینکه بدانید فالورهای هدف شما کجا هستند. بهترین کار این است که به سراغ پیج های رقیبانتان بروید و فالو کننده های آن ها را فالو کنید. البته پیش از هرچیز حواستان باشد که باید محتوای با کیفیت و درستی را  برای اینستای خود تهیه کرده باشید.

در حال حاضر ربات هایی هستند که به راحتی این کار را برای شما انجام می دهند. حتی ربات هایی هستند که برای شما تنها افرادی را که رقیبان شما را را لایک کرده و کامنت گذاشته اند فالو کند و به دایرکت فالورها برود و …

اگر به دنبال فالورهای واقعی و مخاطبان هدف خود هستید هشتگ های مرتبط و با کیفیت انتخاب کنید، حواستان باشد که علاوه بر هشتگ های پرطرفدار ، سرچ های مرتبط با پست خود که احتمالا در ذهن مخاطبان هدف شما هست را نیز قرار دهید. و ازگذاشتن هشتگ های بی ربط بپرهیزید.

سعی کنید تولید محتوای خود را به صورت پیوسته و منظم انجام دهید و کیفیت برای شما در درجه اول اهمیت باشد. همچنین به ساعتی که پست ها را ارسال می کنید دقت داشته باشید تا در ساعات پر بازدید بازتاب بهتری داشته باشید.

امیدوارم بتوانید با مطالبی که در بالا آورده شد به کسب و کار خود رونق بخشیده و در این زمینه به موفقیت برسید.

 

اضافه کردن نظر

ما را دنبال کنید

شما می توانید به راحتی با ما در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.

محبوب ترین