
آموزش
روش های استفاده از موبایل دیتا در دستگاه های اندرویدی
در این مقاله هدف ما این است که اطلاعات تکمیلی در رابطه با موبایل دیتا، نحوه فعالسازی آن و دیگر ویژگی هایش را برای شما به صورت جامع توضیح دهیم.
کمپانی ها و شرکت هایی که خدمات ارتباطی را به شما ارائه می دهند مانند ایرانسل و همراه اول در سال های گذشته توسعه های بسیار زیاد و مهمی در راستای ارائه سرویسهای اینترنت برای خود ایجاد کرده اند.
این امر باعث شده که بسیاری از استفاده کنندگان نسبت به استفاده از خدمات اینترنت این شرکت ها و موسسات نسبت به خطوط ثابت مخابرات تمایل پیدا کنند.
در صورتی که قصد دارید از خدمات اینترنتی سیم کارتی استفاده نمایید لازم است که از ویزگی به نام موبایل دیتا (Mobile Data) در گوشیها و تبلت مورد نظر خود استفاده نمایید.
همچنین این مطلب را مطالعه کنید: آموزش تنظیمات مودم dlink و tplink اینترنت وایرلس
حواستان به این نکته باشد که برای فعال شدن موبایل دیتا لازم است که ارتباط سیسم کارتتان برقرار باشد.
به زبان ساده تر یعنی برای استفاده از موبایل دیتا حتما باید سیم کارت شما آنتندهی اولیه را داشته باشد.
در صورتی که اتصال موبایل دیتا شما برقرار شود در قسمت کنار یا بالای نماد سیگنال سیم کارتتان عباراتی همچون ۳G، ۴G، H+ و … به شما نشان داده می شود. حواستان به این موضوع باشد که برخی از گوشیها از اتصال ۴G پشتیبانی کرده و برخی دیگر از این اتصال پشتیبانی نمیکنند.
در صورتی که سیم کارت شما قدیمی باشد نیز قابلیت ارائه سرویس ۴G برای شما وجود نخواهد داشت.
چگونه قادر خواهیم بود موبایل دیتا دستگاه اندرویدی خود را فعال نماییم؟
فعال کردن موبایل دیتا (Mobile Data)
اول وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی تلفن همراه هوشمند خود شوید. معمولا این قسمت برای شما با آیکون یک چرخدنده نشان داده شده است. پس از ان گزینه ای با عنوان Mobile Data یا Data Usage را کلیک کنید. قابل ذکر است که این گزینه در ورژن های قدیمی سیستم عامل اندروید معمولا با نام Mobile Data قرار داده شده است. وقتی وارد این قسمت می شوید گزینه ای را مشاهده می نمایید که مربوط به فعالسازی Mobile Data یا همان موبایل دیتا دستگاه می باشد. وقتی که این گزینه را روشن می کنید و یا اسلایدر آن را بر روی On می گذارید. به این شکل قابلیت موبایل دیتا دستگاه تلفن همراه هوشمندتان را فعال کرده اید.
یافتن عیب موبایل دیتا
در صورتی که در زمان اتصال و فعالسازی موبایل دیتا با مشکلی روبه رو شدید چه اقداماتی باید انجام دهید در این شرایط موارد خاصی وجود دارند که توصیه میکنیم پیش از انجام هر کاری نسبت به بررسی آنها وارد عمل شوید.حالت پرواز
ممکن است تلفن همراه شما بر روی حالت هواپیما قرار داده شده باشد. بنابراین از غیرفعال بودن وضعیت Airplane Mode یا همان وضعیت هواپیما تلفن هوشمند خود مطمئن شوید. در نظر داشته باشید که اگر این گزینه بر روی دستگاه شما فعال باشد امکان استفاده از هیچ ارتباط بیسیمی توسط آن وجود نخواهد داشت و امکان ارسال و دریافت سیگنال نیز وجود ندارد.قابلیت رومینگ
ممکن است بر روی تلفن همراه شما قابلیت رومینگ فعال باشد که مانع از اتصال اینترنت شما شود. بنابراین پیش از هر چیز از غیرفعال بودن قابلیت رومینگ (Roaming) اطمینان حاصل کنید. بیشتر دستگاههای اندرویدی با فعال بودن قابلیت رومینگ اتصال موبایل دیتا را قطع میکنند. این موضوع به این دلیل انجام میشود که سرویسهای رومینگ از نظر هزینه گرانتر از سرویسهای داخلی می باشند. در صورتی که بنا به هر شرایط خاصی لازم است موبایل دیتا شما همزمان با سرویس رومینگ فعال باشد باید وارد بخش Settings دستگاه و بعد از آن Data Usage خود شوید. آیکون سه نقطه موجود در گوشه تصویر را انتخاب کرده و تیک گزینه Data Roaming را بزنید.سقف خدمات موبایل دیتا
بعضی از اپراتورهای تلفن همراه برای خدمات موبایل دیتا خود سقف خاصی در نظر می گیرند. این موضوع یعنی در یک بازه زمانی معلوم، استفاده کنندگان فقط می توانند تا از مقدار معینی حجم داده از طریق موبایل دیتا استفاده نمایند. نکته ی دیگر این است که به وجود آوردن محدودیت در تنظیمات موبایل دیتا دستگاه نیز امکانپذیر است. برای انجام این محدودیت باید وارد بخش Data Usage دستگاه خود شوید. پس از آن در این قسمت نموداری را خواهید دید که مربوط به تعیین سقف اطلاعات رد و بدلی توسط موبایل دیتا برای شما می باشد.